کلبه سوئیسی در واقع به یک نوع کلبه اشاره دارد که به‌ شکل مثلث دیده می‌شود. در ساخت این مدل سازه، متریال‌های متفاوتی به‌کار گرفته می‌شوند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به چوب اشاره کرد. این مدل کلبه‌ها هزینه ساخت و نگهداری پایینی داشته و با زندگی در آن‌ها می‌توان از نور طبیعی بهره‌مند شد. آیا شناختی درباره این مدل کلبه‌ها دارید؟ می‌دانید که به هنگام ساخت کلبه سوئیسی باید به چه نکاتی توجه شود؟ چه عواملی در تعیین هزینه نهایی کلبه سوئیسی دخیل هستند؟

نکات طلایی ساخت کلبه سوئیسی با قیمت مناسب

به هنگام ساخت کلبه سوئیسی نکاتی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه نمایید. رعایت یک‌سری نکات سبب می‌شود تا در عین ماندگاری، سازه مورد نظر شما ظاهر متفاوت و زیبایی نیز داشته باشد. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کلبه سوئیسی

انتخاب محل مناسب

گزینش مکان مناسب از جمله عوامل اصلی ساخت کلبه سوئیسی به‌حساب می‌آید؛ چراکه موقعیت انتخابی علاوه‌بر این‌که اثر مستقیمی بر ظاهر سازه دارد، از لحاظ کاربری نیز مسیر را سخت یا آسان می‌سازد. بهتر است منطقه انتخابی شما جهت ساخت سازه سوئیسی باید زیبا، آرام و شامل مناظر طبیعی زیادی باشد و در آن مکان به‌راحتی بتوانید به خدمات اساسی دسترسی داشته باشید.

طراحی خاص کلبه چوبی سوئیسی

از دیگر مزیت‌های بارز انواع کلبه سوئیسی می‌توان به طراحی ویژه آن اشاره کرد. استفاده از چوب و پنجره‌های بزرگ کمک می‌کند تا کلبه شما جلوه زیباتری به‌ خود بگیرد. همچنین اصول معماری سوئیسی نیز جهت طراحی درونی و بیرونی کلبه باید رعایت شوند. با در نظر داشتن این اصول و طراحی بر مبنای آن‌ها، ظاهر و نماد واقعی این کلبه‌ها به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

به کارگیری مواد مرغوب

به هنگام طراحی و ساخت کلبه سوئیسی بهتر است مواد باکیفیت و مرغوب به‌کار گرفته شوند؛ چراکه تاثیرات مستقیمی بر کیفیت کلبه برجای می‌گذارند. با استفاده از مواد مرغوب می‌توان طول عمر و ماندگاری کلبه سوئیسی را بالاتری برد. در ساخت دیگر بخش‌های ساختمان نیز موادی همچون سنگ و آجر به‌کار گرفته می‌شوند. به این صورت شاهد ترکیبی از مدرنیته و سنتی در کنار یکدیگر هستیم.

نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب سبب می‌گردد که کلبه چوبی شما بسیار زیباتر به‌نظر برسد و با داشتن یک نورپردازی دقیق، کلبه جلوه باشکوهی خواهد داشت. به هنگام روز، بهتر است از نورهای طبیعی استفاده کنید تا روشنی درونی کلبه تضمین شود. به هنگام شب جهت انجام نورپردازی خارجی نیز می‌توانید از نورهای چندرنگی استفاده نمایید. با وجود نورهای چندرنگی شما می‌توانید زیبایی خاصی به کلبه ببخشید.

آشنایی با مزیت های ساخت کلبه سوئیسی

هر سازه‌ای با هر مدل معماری، از مزیت‌های منحصربه‌فرد خود برخوردار بوده و برای مکان‌های به‌خصوصی کاربرد دارد. کلبه چوبی نیز از این قائده مستثنی نبوده و از جمله مزیت‌های ساخت کلبه سوئیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخورداری از نور طبیعی
  • استقامت در مقابل برف
  • طراحی ساده و مینیمال
  • سازگاری با محیط زیست

هزینه ساخت کلبه سوئیسی در کلبه سوئیسی

عوامل متعددی همچون نوع متریال، در تعیین قیمت کلبه چوبی نقش دارند. به همان میزان که لوازم و متریال مرغوب‌تری در راستای ساخت کلبه به‌کار گرفته شوند، هزینه نهایی ساخت کلبه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین به همان میزان که کلبه مورد نظر شما ابعاد و متراژ بالاتری داشته باشد، ساخت آن نیز نیازمند استفاده از متریال بیشتری است. از دیگر هزینه‌های مهم و هنگفت ساخت کلبه سوئیسی می‌توان به خرید زمین آن اشاره کرد.

طراحی و نقشه‌کشی کلبه سوئیسی نیز نیازمند صرف هزینه بوده و پیش از اقدام برای ساخت آن باید ابعاد آن را به ‌شکل دقیق طراحی و محاسبه شوند. اجرای ساخت کلبه سوئیسی نیز هزینه‌بر بوده و به منظور اجرای آن می‌بایست شما هزینه‌های لازم جهت مهیا ساختن زمین برای ساخت، نصب قطعات و دستمزد کارگران را بپردازید. نصب انواع قطعات از تیرچه تا پنجره و در مستلزم صرف هزینه است. پس از این‌که خود کلبه را آماده کرده‌اید، باید به ‌سراغ هزینه‌های جانبی بروید. سیم‌کشی برق و لوله‌کشی آب و گاز باید انجام گیرند؛ جدای از این موارد باید تجهیزاتی همچون در و پنجره، کابینت، تخت و دیگر وسایل ضروری را خریداری نمایید.

براساس این‌که ساخت کلبه در چه مکانی انجام گرفته و شهرداری چه قوانینی را برای آن محل در نظر گرفته باشد، میزان مالیات یا عوارض پرداختی برای مسکن متفاوت خواهد بود.

کلبه سوئیسی

سخن پایانی

کلبه سوئیسی از جمله بهترین و جذاب‌ترین طرح‌ها به‌حساب می‌آید. طراحی این مدل کلبه‌ها به‌ سبک اروپایی انجام گرفته است. مزیت‌های بسیار ساخت کلبه سوئیسی سبب شده‌اند تا افراد بسیاری نسبت ‌به ساخت آن تمایل نشان دهند. عوامل متعددی همچون نوع متریال، خرید زمین و میزان متراژ آن، طراحی و نقشه‌کشی، هزینه اجرایی سازه، مالیات و عوارض و… در تعیین هزینه نهایی نقش دارند. پیش از اقدام برای ساخت کلبه سوئیسی بهتر است تمامی این موارد را در نظر بگیرید.