امروزه ویلاهای چوبی در میان افراد به محبوبیت بسیاری دست یافته‌اند. شاید شما نیز مایل باشید ویلایی بسازید که بتوانید آخر هفته‌های خود را در مکانی آرامش‌بخش و به دور از هیاهو سپری کنید. قیمت ساخت ویلا چوبی به عوامل متعددی بستگی داشته و شما با آگاهی از فاکتورهای اثرگذار بر قیمت نهایی، می‌توانید برحسب سلیقه خود مناسب‌ترین ویلا چوبی را بسازید. آیا می‌دانید که چه عواملی در تعیین هزینه نهایی ساخت ویلا چوبی اثرگذار هستند؟ چگونه می‌توان این هزینه را کاهش داد؟

آشنایی با عوامل موثر بر قیمت ساخت ویلا چوبی

عوامل متعددی در ساخته ویلا چوبی نقش دارند. در صورتی که تغییری در هر یک از این عوامل ایجاد شود، قیمت نهایی ویلای چوبی متفاوت خواهد بود. از جمله موثرترین عوامل دخیل در تعیین هزینه نهایی ساخت ویلای چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویلا چوبی

نوع متریال و مواد مورد استفاده

متریال مواد به‌کار رفته در ساخت ویلای چوبی از جمله عوامل اثرگذار بر قیمت نهایی به‌حساب می‌آید. شما برای ساخت ویلا چوبی می‌توانید از مدل‌های مختلفی از چوب استفاده کنید که هر یک از قیمت به‌خصوصی برخوردار هستند. شما می‌توانید برحسب سلیقه و صلاح‌دید کارشناسان، مناسب‌ترین چوب را انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید که متریال تهیه شده جهت ساخت ویلا چوبی به‌صورت خام بوده و در برخی از موارد ضرورت دیده می‌شود که به رنگ کردن، برش زدن یا فرم‌دهی آن‌ها بپردازید. این مسئله هزینه‌ای جداگانه را برای شما به‌دنبال خواهد داشت.

ابعاد ویلا

به همان میزان که مایل باشید ویلا چوبی بزرگ‌تری بسازید، به متریال و مواد بیشتری نیز نیاز خواهید داشت و به این صورت هزینه ساخت ویلای چوبی افزایش می‌یابد. متراژ کف ویلا را نیز به هنگام ساخت آن باید در نظر گرفته شود. به همان میزان که مساحت بالاتری برای ویلا در نظر گرفته باشید، هزینه پرداختی شما نیز بیشتر خواهد بود. تعداد اتاق‌های مورد نظر شما نیز بر قیمت نهایی سازه اثرگذار است‌؛ چراکه مقدار متریال مصرفی را بالا می‌برد. همچنین میزان ارتفاع ویلا نیز در تعیین قیمت نهایی نقش دارد.

شیوه طراحی داخلی و ظاهر ویلا

به همان میزان که توجه بیشتری به طراحی بیرونی و نمای خارجی ویلا داشته باشید و بخواهید طراحی منحصربه‌فردی را برای آن اجرا کنید، هزینه پرداختی شما نیز بالا می‌رود. برای مثال امکان تزئین بخش‌های داخلی ویلا با استفاده از چوب رز وجود دارد. در صورتی که هزینه بیشتری را بپردازید، می‌توانید از تجربه و تخصص معماران مجرب نیز در این راستا استفاده کنید. به این صورت دکوراسیون فضای درونی ویلا به شکل کاملاً حرفه‌ای انجام گرفته و شما می‌توانید از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین سبک‌های طراحی بهره‌مند شوید.

دیوارهای ویلا را می‌توان رنگ کرد و آن‌ها را به کمک کاغذ دیواری پوشاند. برای پایین آوردن میزان هزینه، می‌توان روی چوب به‌کار رفته در ساخت دیوار ویلا، تغییری را اعمال نکرد و به این شکل با حفظ ظاهر اولیه شاهد صرفه‌جویی در هزینه ساخت ویلا چوبی بود.

مکان جغرافیایی ساخت ویلا

از جمله عوامل مهم اثرگذار بر قیمت ویلای چوبی می‌توان به مکان جغرافیایی زمین آن اشاره کرد. شما باید از قیمت زمینی که قرار است از شهرداری یا اشخاص صاحب آن خریداری نمایید، اطلاع داشته باشید. قیمت هر مکان در مقایسه با سایر قسمت‌ها متفاوت بوده و از جمله دیگر عوامل موثر بر قیمت نهایی آن می‌توان به مالیات، عوارض و دریافت مجوزهای لازم اشاره کرد.

سازنده انتخابی شما جهت ساخت ویلا چوبی

هر مجموعه برای این‌که یک ویلا چوبی را بسازد، قیمت متفاوتی را در نظر می‌گیرد و مقدار کارمزد و هزینه ساخت آن‌ها متفاوت است. این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که در بعضی از مواقع یک مجموعه معتبر در مقایسه با یک مجموعه مبتدی، هزینه بیشتری را دریافت می‌کند؛ به این علت که مجموعه معتبر هنگام ساخت ویلا چوبی راه اصولی را در پیش می‌گیرد و از متریال مرغوب و باکیفیت برای ساخت ویلا چوبی استفاده می‌کند.

دریافت مجوزهای لازم جهت ساخت ویلا چوبی

این‌که دریافت مجوز جهت ساخت ویلا چوبی چه شرایطی داشته باشد، در واقع به قوانین شهرداری و قسمت‌های مختلف آن بستگی دارد. برای ساخت ویلا در بعضی از مناطق باید هزینه بیشتری را بپردازید و در برخی مناطق دیگر، ساخت ویلا چوبی هزینه پایین‌تری را می‌طلبد.

تجهیزات تکمیلی برای ویلا چوبی

به هنگام محاسبه هزینه کلی ساخت ویلای چوبی می‌بایست قیمت تجهیزات تکمیلی را نیز لحاظ کنید. برای این‌که این ویلا چوبی به یک مکان امن و راحت برای زندگی تبدیل شود، شما به تجهیزات تکمیلی همچون درب، پنجره، سیستم گرمایشی و سرمایشی نیاز خواهید داشت. براساس این‌که هر تجهیزات چه کیفیتی دارد، قیمت نهایی متفاوت خواهد بود.

ویلا چوبی

سخن پایانی

مزیت‌های بسیار ساخت ویلا چوبی سبب شده‌اند که امروزه افراد بسیاری مشتاق ساخت این نوع ویلاها شوند. شاید شما نیز یکی از این افراد باشید؛ اما این سوال برای‌تان مطرح گردد که چه عواملی در تعیین قیمت نهایی نقش دارند. از جمله عوامل اثرگذار بر قیمت نهایی ساخت ویلای چوبی می‌توان به نوع متریال مورد استفاده، ابعاد ویلا، شیوه طراحی داخلی و ظاهر ویلا، مکان جغرافیایی ساخت آن، هزینه دریافت مجوز و… اشاره کرد. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید برحسب میزان بودجه خود، ویلا چوبی رویایی خود را بسازید.